Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. first minutę
B. all inclusive
C. super last second
D. last minutę
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …

W skali 1 : 3 500 000 odległość między Poznaniem a Warszawą na mapie mierzy 7 cm. Jaką wartość w kilometrach ma to w rzeczywistości?

A. 245 km
B. 2450 km
C. 5 km
D. 50 km
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?

A. GDS
B. CRS
C. SZSRK
D. KSIRTK
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …

System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to

A. Explosive Detection System
B. Baggage Drop-Off System
C. Global Positioning System
D. Baggage Handling System
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …

Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:

A. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
B. boarding, check-in, zakup biletu
C. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
D. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ regulacyjny odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?

A. Minister Infrastruktury i Rozwoju
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Straż Ochrony Kolei
D. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych

A. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
B. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
C. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
D. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest angielskie oznaczenie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego?

A. ICAO
B. IATA
C. EASA
D. ECAC
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg Intercity dotarł na stację końcową podróży pasażera z opóźnieniem wynoszącym 1,5 godziny w odniesieniu do planowanego czasu przyjazdu. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 pasażer ten ma prawo do otrzymania od firmy kolejowej odszkodowania za opóźnienie w wysokości

A. 100% ceny biletu
B. 35% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 25% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …

Kto ponosi odpowiedzialność za bagaż rejestrowany od chwili nadania aż do momentu jego odbioru przez pasażera na miejscu docelowym?

A. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania
B. Straż Graniczna
C. Przewoźnik lotniczy
D. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie przedmioty można zabrać w bagażu kabinowym do samolotu?

A. aparat fotograficzny i plastikowy statyw
B. fajerwerki
C. wiertarkę oraz wiertła
D. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 100% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 75% wartości biletu
D. 95% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. dokumentu tożsamości
B. biletu powrotnego
C. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
D. zezwolenia na pobyt w Czechach
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby podróżujące, które opuszczają terytorium Unii Europejskiej, mają obowiązek zgłosić wywożone lub wwożone środki pieniężne, jeżeli ich wartość wynosi co najmniej

A. 1 000 EUR
B. 5 000 EUR
C. 10 000 EUR
D. 450 EUR
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …

Gdy stwierdzisz zagubienie lub uszkodzenie bagażu, co należy wypełnić na lotnisku?

A. formularz PIR
B. dokument FC
C. zgłoszenie IATA
D. kwit TKT
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest

A. zamówienie
B. weksel
C. faktura
D. voucher
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?

A. 12 miesięcy
B. 5 lat
C. 10 lat
D. 6 miesięcy
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest

A. paszport.
B. formularz rezerwacji.
C. voucher.
D. karta pokładowa.
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym

A. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do

A. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
B. bezpłatnego biletu na lot
C. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
D. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
B. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
C. wyłącznie metody manualnej
D. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż

A. podręczny
B. nierejestrowany
C. rejestrowany
D. kabina
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …

Numer miejsca przydzielony pasażerowi w trakcie odprawy biletowej umieszcza się na karcie pokładowej w rubryce

A. Flight
B. Seat
C. Time
D. Gate
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …

W skład zespołu ochrony lotniska niekoniecznie musi być włączony przedstawiciel

A. policji
B. straży pożarnej
C. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. zarządzającego lotniskiem
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin free airport shuttle bus?

A. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
B. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
C. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
D. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin adventure cruising?

A. rejsy morskie przygodowe
B. zabawę na promie
C. żeglarstwo morskie
D. turystykę pieszą
SPL.02 Pytanie 27
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie

A. 30 dni
B. 21 dni
C. 14 dni
D. 7 dni
SPL.02 Pytanie 28
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi skrót w języku angielskim dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?

A. ECAC
B. EASA
C. LATA
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dotarł do stacji końcowej z opóźnieniem wynoszącym 65 minut, ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 50% wartości biletu
B. 30% wartości biletu
C. 25% wartości biletu
D. 70% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 31
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie systemy informacji lotniczej funkcjonują w lotniskach?

A. PIRS i GATE
B. FIS i FIDS
C. EDI i RFID
D. WMS i ERP
SPL.02 Pytanie 32
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który nie ma możliwości chodzenia i porusza się jedynie przy pomocy wózka inwalidzkiego oraz potrzebuje wsparcia przez cały czas od momentu przybycia do lotniska do chwili zajęcia miejsca w samolocie, jest oznaczony w dokumentacji dotyczącej jego obsługi kodem niepełnosprawności.

A. BLND
B. WCHR
C. DEAF
D. WCHC
SPL.02 Pytanie 33
Obsługa podróżnych w portach …

W obszarze zabezpieczonym w terminalu lotniczym nie powinno być

A. punkt wymiany walut.
B. strefa oczekiwania.
C. miejsce modlitwy.
D. miejsce zjazdu pasażerów i osób ich odprowadzających.
SPL.02 Pytanie 34
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z nocnego pociągu może spodziewać się maksymalnego komfortu w przedziale

A. sypialnym deluxe
B. sypialnym
C. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi
D. z miejscami do leżenia (kuszetce)
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to

A. OPEN
B. APEX
C. OPEN-JAW
D. RETURN
SPL.02 Pytanie 36
Obsługa podróżnych w portach …

W polu carrier na karcie pokładowej powinno się wpisać

A. miejsce wydania karty pokładowej
B. kod przewoźnika lotniczego
C. miejsce przylotu
D. liczbę bagaży rejestrowanych
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie

A. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
B. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
C. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
D. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
B. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
C. napój w puszce o objętości 200 ml
D. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …

Podstawowy dokument prawny regulujący zasady działania w przypadku kryzysu na lotnisku to

A. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego
B. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego
C. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego
D. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym
SPL.02 Pytanie 40
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy ma ważność określoną w dokumencie, jednak nie może być dłuższy niż

A. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
C. 3 lata od daty wystawienia
D. 12 miesięcy od daty wydania