Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …

W języku angielskim pojęcie odnoszące się do schowka na bagaż kabinowy w samolocie to

A. luggage van
B. overhead luggage compartment
C. covered luggage boot
D. luggage lift
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o

A. imieniu pasażera
B. mieście docelowym podróży
C. rodzaju samolotu realizującego lot
D. ilości bagażu rejestrowanego oddanego przez pasażera
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, pasażerowie mają prawo do

A. zmiany klasy biletu
B. odszkodowania pieniężnego
C. dostępu do bezpłatnego spa na lotnisku
D. zwrotu podatku lotniskowego
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba wchodząca na pokład jednostki, po przedstawieniu dokumentu tożsamości i podaniu numeru tickets, otrzymuje kartę

A. odbioru walizki
B. odbioru pojazdu
C. zaokrętowania
D. ubezpieczenia
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie mają terminy: bureau de change, currency exchange?

A. biuro wsparcia klienta
B. kasa biletowa
C. odprawa biletowa
D. kantor wymiany walut
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien

A. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
B. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
C. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
D. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …

W torbie podręcznej na pokładzie samolotu dozwolone jest przewożenie

A. żyletki.
B. alkoholu.
C. dezodorantu w formie aerozolu w pojemniku do 100 ml.
D. maszynki do golenia.
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …

Termin customs control odnosi się do kontroli

A. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala
B. paszportowej
C. zwyczajowej podróżnych
D. celnej
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie urządzenie jest wykorzystywane do skanowania numerów bagaży lub kodów IATA?

A. EDS - Explosive Detection System
B. ATR - Automatic Tag Reader
C. SAC - Sort Allocation Computer
D. GPU - Ground Power Unit
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …

Która aplikacja na urządzenia mobilne pozwala na planowanie podróży z wykorzystaniem bezpośrednich pociągów PKP Intercity, a także sprawdzenie ceny biletu i jego zakup?

A. CallPay
B. BLIK
C. IC Mobile Navigator
D. FindPark
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …

Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż

A. rejestrowany
B. kabinowy
C. nierejestrowany
D. podręczny
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …

Na lotnisku nie przeprowadza się kontroli bezpieczeństwa nad

A. członkami misji dyplomatycznych oraz konsularnych
B. pracownikami lotniska
C. pasażerami z rozrusznikiem serca
D. członkami Rady Ministrów
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą

A. M
B. Y
C. F
D. B
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …

Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?

A. 10:00
B. 10:30
C. 9:30
D. 9:45
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …

Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się

A. kobiety w ciąży
B. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
C. osoby niepełnoletnie
D. osoby z nadwagą
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …

Termin określający obsługę naziemną pasażerów, bagaży, załóg oraz samolotów w porcie lotniczym to

A. grounding
B. handling
C. faktoring
D. moving
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
B. wyłącznie metody manualnej
C. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
D. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca

A. musi przedstawić ważny paszport
B. podlega kontroli granicznej
C. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa
D. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …

W języku polskim termin Free Baggage Allowance jest tłumaczony jako

A. odprawę pasażerów
B. odprawę bagażową
C. dozwoloną nadwyżkę bagażową
D. dozwolony bezpłatny limit bagażowy
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …

System EDS jest wykorzystywany do inspekcji bagażu w celu identyfikacji materiałów

A. wybuchowych
B. szybko psujących się
C. łatwopalnych
D. toksycznych
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o

A. dniu lotu
B. modelu samolotu realizującego lot
C. planowanej godzinie odlotu
D. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …

Współpraca pomiędzy liniami lotniczymi, dzięki której jedna linia przewozi pasażerów posiadających bilety wydane przez innego przewoźnika, określa się jako

A. outsourcing
B. franczyza
C. tranzyt
D. umowa "code-share"
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …

Faktura dotycząca usług transportowych nie zawiera

A. rodzaju środka transportu
B. kosztu usługi
C. informacji o sprzedawcy
D. kwoty VAT
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki opis odnosi się do uprawnień osoby z niepełnosprawnością, poruszającej się na wózku inwalidzkim, która podróżuje samolotem i pragnie zabrać ze sobą swój podręczny wózek inwalidzki?

A. Pasażer może zabrać swój wózek inwalidzki bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów
B. Pasażer ma możliwość przewozu swojego wózka inwalidzkiego, opłacając połowę należnej kwoty za bagaż
C. Pasażer może przewieźć swój wózek inwalidzki, płacąc pełną kwotę za bagaż
D. Pasażer powinien zostawić swój wózek inwalidzki w przechowalni na lotnisku w Warszawie
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach

A. Krajowego Programu Kontroli Jakości
B. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
C. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
D. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
SPL.02 Pytanie 27
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku odwołania lotu z powodu usterki samolotu, wydatki na posiłki, napoje oraz przeprowadzenie rozmowy telefonicznej w czasie oczekiwania pasażera na nowy lot pokrywa

A. lotnisko.
B. przewoźnik lotniczy.
C. pasażer.
D. organizator turystyki.
SPL.02 Pytanie 28
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest objęty kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie?

A. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
B. Marszałka Senatu
C. Członków Urzędu Konsularnego
D. Ministrów oraz wiceministrów
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej numer lotu umieszcza się w polu

A. Carrier
B. Seat No
C. Gate
D. Flight No
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny wynajął samochód osobowy na okres 4 dni. Skorzystał z następujących usług dodatkowych: wyjazd do Niemiec, pełne ubezpieczenie AC oraz dodatkowe kilometry na wynajem +300 km. Samochód zwrócił do wypożyczalni w terminie. Jaki koszt poniósł podróżny?

Cennik wynajmu samochodu (PLN)
Cena za 1 dzień (w tym limit 300 km)95,00
Kaucja zwrotna po zwrocie samochodu (opłata jednorazowa)200,00
Usługi dodatkowe (opłaty jednorazowe)
Pełne ubezpieczenie AC od 1-5 dni60,00
Wyjazd za granicę: Niemcy, Czechy, Słowacja100,00
Dodatkowe kilometry na wynajem +100 km30,00
Dodatkowe kilometry na wynajem +300 km60,00
Dodatkowe kilometry na wynajem +600 km90,00
Wskazanie drugiego kierowcy50,00

A. 400,00 PLN
B. 600,00 PLN
C. 520,00 PLN
D. 485,00 PLN
SPL.02 Pytanie 31
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?

A. 05:55
B. 15:55
C. 18:30
D. 22:55
SPL.02 Pytanie 32
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się System Zarządzania Ruchem Lotniczym?

A. ATM
B. ATC
C. ATIS
D. AFTN
SPL.02 Pytanie 33
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką łączną sumę będzie trzeba zapłacić za przejazd pociągiem drugiej klasy dla trzech osób: 24-letniej studentki z ważną legitymacją, 2-letniego dziecka oraz emeryta, który korzysta z przejazdu po raz pierwszy w tym roku i posiada odpowiednie zaświadczenie, mając na uwadze, że cena biletu normalnego wynosi 54,00 zł, a wszyscy podróżni wykorzystali przysługujące im ulgi ustawowe?

A. 107,46 zł
B. 47,52 zł
C. 60,48 zł
D. 94,50 zł
SPL.02 Pytanie 34
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowa przewozu jest zawierana przez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. nazwa przewoźnika.
B. kwoty należnej za przejazd.
C. danych osobowych pasażera.
D. trasy lub strefy podróży.
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników

A. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
B. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
C. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa
D. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 36
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego

A. są ustalane przez linię lotniczą
B. są oparte na normach Unii Europejskiej
C. są ustalane przez zarządcę lotniska
D. wynikają z przepisów krajowego prawa
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli

A. granicznej
B. biletowo-bagażowej
C. celnej
D. bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. strefy czasowej
B. ciśnienia powietrza
C. wilgotności powietrza
D. strefy klimatycznej
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …

Które z wymienionych krajów nie należy do Układu Schengen?

A. Norwegia
B. Szwajcaria
C. Islandia
D. Irlandia
SPL.02 Pytanie 40
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. dokumentu tożsamości
B. biletu powrotnego
C. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
D. zezwolenia na pobyt w Czechach